Klage- og ankeprosess, sertifiseringstjenester

Definisjon

Anke - Forespørsel fra oppdragsgiver om ny behandling av enhver avgjørelse som er fattet av det akkrediterte inspeksjons eller sertifiseringsorgan.

Klage - Uttrykk for misnøye, bortsett fra anke, fra en person eller organisasjon, i forbindelse med aktivitetene som det akkrediterte inspeksjons og/eller sertifiseringsorgan har utført.


Behandling

Fristen for å fremsette en klage eller anke er 3 uker fra sertifisering er gjennomført og / eller sertifiseringsavgjørelsen foreligger.
Synfaring skal tilbakemelde og gi informasjon om prosessen innen 1 uke etter mottak og behandle saken innen 30 arbeidsdager.

For å behandle en anke vil Synfaring utpeke en upartisk revisor / revisjonsleder, som ikke tidligere har deltatt på revisjon eller vært involvert i en sertifiseringsbesultning, som skal gå gjennom all revisjonsdokumentasjon.

Ved klagebehandling vil det bli opprettet dialog med kunde og relevant personell fra Synfaring for å gjennomgå klagen.
Ved behov vil Synfaring gjennomføre deler av revisjonen på nytt.

Ingen klage og eller ankebehandling handling skal resultere i diskriminerende handlinger overfor den som fremsetter klagen eller anken.

Klagen/anken skal sendes til post@synfaring.no


Hvorfor velge Synfaring?

Sertifisert og godkjent

Riktig tjeneste med riktig kvalitet og til riktig pris.

Vi er blant annet sertifisert som sakkyndig virksomhet for alle typer løfteutstyr, akkreditert inspeksjonsorgan innen akvakultur og godkjent kontrollforetak for lasteskip og fiskefartøy mellom 8-15 meter.

Erfarne medarbeidere

Våre medarbeidere har lang og variert arbeidserfaring og formalkompetanse.

Vi jobber kontinuerlig med kompetanseheving og videreutvikling av våre tjenester slik at vi kan tilby kostnadseffektive pakkeløsninger til våre kunder.

Uavhengig og objektiv

Vi leverer uavhengige inspeksjon- og sertifiseringstjenester i ulike markeder, og er således ikke tilknyttet leverandører eller forhandlere av utstyret vi inspiserer.


Høg formalkompetanse, praktisk utdanning, fagleg integritet og lang erfaring er vårt viktigaste grunnlag for å yta best moglege tenester.
— Bjarte G. Fosse, CEO

 

Ønsker du å diskutere behov og muligheter for din bedrift?

Kontakt oss.

Ring oss eller fyll ut kontaktskjemaet så svarer vi på dine spørsmål, gir et tilbud eller avtaler et møte/befaring.

Tlf: 910 01 444

Send oss dine spørsmål her: